Κυριακή, 27 Μαρτίου 2011

ΥΓΡΑΕΡΙΟΚΙΝΗΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ - ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ

Πριν από ένα μήνα περίπου είχα πέσει πάνω σε ένα άρθρο για την υγραεριοκίνηση του αυτοκινήτου.Με αφορμή το συγκεκριμένο άρθρο και μετά από πολλές ώρες ψαξίματος και διαβάσματος στο internet για τα θετικά αλλά και για τα τυχόν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν αποφάσισα να τοποθετήσω στο αυτοκίνητο μου κιτ υγραερίου κίνησης .

Στην αγορά υπάρχουν πολλές μάρκες διαφορετικής προέλευσης ( Ιταλικές, Τουρκικές , Πολωνικές κλπ) και αρκετά καταστήματα που.....
ασχολούνται με την τοποθέτηση και ρύθμιση των παραπάνω κιτ. Οι τιμές ανάλογα με τον τύπο του κιτ αλλά και την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου κυμαίνονται από 1.000- 2.000 € και μπορεί να φτάσουν μέχρι τις 3.000 € για αυτοκίνητα με παραπάνω από τέσσερις κυλίνδρους.Υπάρχει βέβαια και η λύση της τοποθέτησης στην Βουλγαρία με 400-800 € , πράγμα που δεν επέλεξα δεδομένου το ότι το αυτοκίνητο δεν μπορεί να περάσει ΚΤΕΟ .
Τελικά καταλυτικό ρόλο στην επιλογή του συνεργείου που επέλεξα για την τοποθέτηση του κιτ έπαιξε κάποιος φίλος ο οποίος είχε τοποθετήσει εδώ και έξι μήνες κιτ στο αυτοκίνητό του σε ένα συνεργείο στην Χρυσαυγή Λαγκαδά και ήταν απόλυτα ευχαριστημένος από την τοποθέτηση αλλά και το after sales του παραπάνω συνεργείου. Επιπλέον το συγκεκριμένο συνεργείο υποσχόταν τοποθέτηση σε μία μέρα έναντι των δύο ημερών που όλοι οι άλλοι χρειαζόντουσαν , καθώς επίσης η πολλή καλή τιμή του και ο τρόπος εξόφλησης ( έφτανε έως δώδεκα άτοκες δόσεις ) με οδήγησαν ώστε να τους επιλέξω χωρίς δεύτερη σκέψη για την μετατροπή του αυτοκινήτου μου .
Τελικά πριν δύο εβδομάδες τοποθέτησα στο αυτοκίνητο μου το αντίστοιχο κιτ της BRC , πράγμα το οποίο και έγινε όντως μέσα σε μία μέρα μαζί με τον προβλεπόμενο έλεγχο ΚΤΕΟ και το μόνο που έπρεπε να κάνω πια εγώ ήταν να πάω στο μηχανολογικό με την άδεια κυκλοφορίας και την ταυτότητά μου ώστε να εκδοθεί καινούρια άδεια με τον επιπλέον τύπο καυσίμου .
Έτσι σήμερα στα πρώτα 1.000 χιλιόμετρα με υγραέριο είπα να σας κάνω γνωστά τα πρώτα στατιστικά μετά την μετατροπή του αυτοκινήτου. Το βασικότερο από όλα είναι ότι δεν είχα κανένα πρόβλημα και δεν χρειάστηκε να ξαναπάω για επιπλέον ρυθμίσεις στο συνεργείο . Στα 1.000 χιλιόμετρα το αυτοκίνητο κατανάλωσε 115 λίτρα lpg , η κατανάλωση σε σχέση με την βενζίνη αυξήθηκε κατά 15 % δεδομένου ότι για τα ίδια χιλιόμετρα θα χρειαζόμουν 100 λίτρα βενζίνης .Το κόστος των 115 λίτρων lpg είναι 115Χ 0,80 = 92 € και προσθέτοντας και άλλα 8 € βενζίνη η συνολική κατανάλωση ανήλθε σε 100 €. Τα ίδια χιλιόμετρα με βενζίνη θα μου στοίχιζαν 100 * 1,65 = 165 € οπότε το όφελος είναι περίπου της τάξεως του 40 % . Συνολικό μηνιαίο κέρδος 130 € με 2.000 χιλιόμετρα ανά μήνα. Έτσι σε ένα χρόνο το όφελος θα ανέλθει με τρέχουσες τιμές σε 1560 € περίπου .
Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι σχεδόν οι ίδιες , έχει μια μικρή υστέρηση στην επιτάχυνση με 5η ταχύτητα . Δεδομένου όμως ότι η μετατροπή έγινε για οικονομία και όχι για επιδόσεις η συγκεκριμένη υστέρηση είναι ανάξια λόγου. Τέλος τα παραπάνω χιλιόμετρα έγιναν με την ίδια οδηγική συμπεριφορά από την μεριά μου χωρίς να θέλω να αναδείξω την οικονομία εις βάρος των επιδόσεων.

Δεν μένει παρά ο καθένας να κάνει τους υπολογισμούς του σε σχέση με τα ετήσια χιλιόμετρα που κάνει καθώς και με την κατανάλωση του αυτοκινήτου του ώστε να δει το κατά πόσο τον συμφέρει η όλη μετατροπή.

http://kaneklik.blogspot.com/

9 σχόλια :

  1. Το καλλιτερο συστημα ειναι το Αμερικανικο IMPCO.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. το καλύτερο σύστημα βγαινει απο πολλα εξαρτηματα μαζι... πολωνικά, ιταλικα κλπ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ἐπιβεβαιώνω ὅτι ἡ οἰκονομία εἶναι γύρω στὸ 40%.
    Κυναίγειρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ακουσα οτι το καλυτερο συστημα ειναι ιταλικο,οι φιαλες ολες ειναι τουρκικες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Το εβαλα σε ενα G. Cherokee 4,7 και ΣΩΘΗΚΑ! Η καταναλωση ειναι περιπου η ιδια, αλλα το κοστος των καυσιμων ειναι σχεδον το μισο. Ηθελα το μηνα 500 με 600 ευρω βενζινα, και τωρα θελω περιπου τα μισα. Αναγκαστηκα να το τοποθετησω, μιας και το αμαξι αυτο οχι μονο δεν πωλειται, αλλα και να το χαρισω κανενας δεν θα το παρει. Οποτε δυο ηταν οι λυσεις...LPG η πεταμα....Το συστημα ειναι Ιταλο-Πολωνικο, και περασε ΚΤΕΟ, και στην αδεις κυκλοφοριας στα καυσιμα προστεθηκε το υγραερειο...Νομιζω οτι για τα μεγαλου κυβισμου αυτοκινητα, η τοποθετηση LPG ειναι αναγκαια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Για όσους τυχερούς δεν μένουν Αθήνα - Θεσσαλονίκη, το πετρέλαιο είναι εξαιρετική λύση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Βάλτε όλοι τα κιτ. Έτσι θα δημιουργηθεί μια νέα αγορά για υγραέριο και η τιμή του θα πάρει τα ύψη. Με δεδομένο την απόδοση του σε σχέση με τη βενζίνη ή το πετρέλαιο θα βγαίνει τα διπλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ ΣΥΝΕΡΓΕΙΟ ΥΓΡΑΕΡΙΟ
    ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΓΙΑΝΝΕΝΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ
    F-GAZ ( Κ. ΦΑΡΜΑΚΗΣ ).
    ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΟ ΠΟΙΟ ΧΑΜΗΛΟ ΚΟΣΤΟΛΟΓΙΟ ΣΕ ΥΓΡΑΕΡΙΟ ( 0,70 )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τοποθετώ υγραεριοκίνηση για περισσότερα από 7 χρόνια. Αυτό που έχει σημασία είναι να γίνει σωστά η εγκατάσταση και ρυθμηστεί πολύ καλά το κίτ. Όσον αφορά το κόστος, αποψη μου είναι οτι δεν θα φτάσει την τιμή της βενζίνης. Πρόκειται για άστοχη προπαγάνδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή